Není nad pěkné počteníčko.

 

Kdo vám dnes dá něco zadarmo. I povětří, které dýcháme, něco stojí, i voda, kterou pijeme. V děravých botách se dá nějak chodit, roztrhané kalhoty jsou dokonce módním výstřelkem.

To i další se dá nějak ošidit, ale dýchat vzduch a pít vodu musíme, a jejich vyčištění, když jsme si je „zašpinili“, také něco stojí. A ejhle, bílá vrána stále existuje. Čas od času se téměř ve dvou stech tisících poštovních schránkách devíti měst a řady obcí objeví úplně zdarma desetistránkový reklamní zpravodaj. Ajta! Co píšou? Snad jako kompenzace odchodu do důchodu až v šedesáti osmi letech svítá naděje na čtyřdenní pracovní týden. No vida! Pak se prý pro lidi nic nedělá. Co ještě zajímavého, kromě výkupu autovraků, úspory za topení, tepelná čerpadla, vše pro zahradu, nosné kuřice, dodávka štípaného palivového dřeva, fotovoltaika, mobilní domy, kominictví a další, co se vše vejde na deset tiskových stran. Co ještě píšou? A podívejme! Někdo by rád koupil cirkulárku, jiný skleněnou barevnou rybu a tenhle by rád prodal prošívanou péřovou deku. A co na straně číslo čtyři? Žena plnoštíhlá menší postavy hledá obyčejného, skromného, upřímného a veselého muže, nekuřáka. Ruku na srdce, takového aby jeden hledal v pravé poledne s rozsvícenou lucernou. Osamělý a už penzionovaný muzikant hledá zklamanou ženu se zájmem o hudbu a zpěv. Aktivní vdovec hledá spolehlivou přítelkyni, která je také sama a navíc ví, co chce; nečekej, život je krátký. Pak zase osamělá žena hledá hodného muže, který také nechce být sám. Probrali jsme tu záležitost s manželkou a došli k závěru, že raději než přibírat do naší dvoučlenné kumpanie nějakého srandistu, že by bylo lepší objednat fůru štípaného palivového dříví, když energie tak podražily. I tenhle nápad jsme z ekonomických důvodů prozatím odložili ad acta a přiklonili se k myšlence spíš prodat naše staré nepotřebné auto. Ovšem prozatím, kvůli dani z nečekaného obohacení, i to zůstalo ve stadiu úvah. Pak došlo na čtení vtípků vtěsnaných do meziinzertních proluk. Text o pokusu vyreklamovat nevyvedenou svatbu hodně pobavil.  A také zlákal palcový titulek: Potřebujete změnu? Žel, nebyla to nabídka k seznámení, to jen hledali svářeče.

Text a foto © Richard Sobotka

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *